Garantie geregeld met STO Garant
De naam zegt het al: de garantieregeling garandeert dat de reissom die de reiziger na boeking verschuldigd is, wettelijk gewaarborgd wordt. Dat is zowel voor de reiziger als de reisorganisatie geruststellend.
Om te voldoen aan deze wettelijk verplichte garantie van je reissom maakt Het Vliegende Nijlpaard gebruik van STO Garant, een door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) erkende garantieregeling. Je kunt onze deelname controleren via de STO Garant deelnemerspagina.
Wat houdt het in?
Mocht Het Vliegende Nijlpaard voorafgaand aan of tijdens de reis in financieel onvermogen geraken, dan voert STO Garant de garantie uit. Het gaat hier in feite om een regeling voor kleinschalige reisorganisaties die je kan vergelijken met de SGR (Stichting Garantiefonds Reizen). Via de link: STO Garant/downloads) lees je hoe je er in het geval van een financieel onvermogen van onze kant aanspraak op maakt.
Op het complete reisaanbod dat op de website van Het Vliegende Nijlpaard staat, is STO Garant van toepassing, tenzij anders vermeld.
Hoe werkt het?
Je betaalt je de reissom niet aan Het Vliegende Nijlpaard, maar aan de Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt je reissom tot na afloop van de reis.
De dag na afloop wordt de reissom vrijgegeven aan Het Vliegende Nijlpaard.
