Garantie geregeld met STO Garant
De naam zegt het al: de garantieregeling garandeert dat de reissom die de reiziger na boeking verschuldigd is, ook gegarandeerd is. De reissom wordt bij boeking overgemaakt aan een derde partij op een zogenaamde derdegeldenrekening. Dat geeft een gerust en veilig gevoel zowel aan de boekende reiziger als aan de organisator van de reis, Het Vliegende Nijlpaard.
Om te voldoen aan deze wettelijk verplichte garantiestelling maakt Het Vliegende Nijlpaard gebruik van STO Garant, een door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) erkende garantieregeling. Je kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina. Alle informatie over STO Garant vindt je op www.sto-garant.nl.
Op het complete reisaanbod dat op de website van Het Vliegende Nijlpaard staat, is STO Garant van toepassing, tenzij anders vermeld. In de garantieregeling die te vinden is op de website van STO Garant/downloads, kun je lezen wat de garantie precies inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn.
De werking
Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op je boeking, dan betaal je de reissom niet aan Het Vliegende Nijlpaard, maar op de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt je reissom tot na afloop van je boeking c.q. reis. De dag na afloop wordt de reissom vrijgegeven aan Het Vliegende Nijlpaard. Mocht Het Vliegende Nijlpaard voor het einde van je boeking in financieel onvermogen geraken, dan voert STO Garant de garantie uit. In de Garantieregeling (te vinden is op de website van STO Garant/downloads) lees je hoe je daar in dat geval aanspraak op maakt.